کوشکی گفت: در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، جامعه دربرابر دو انتخاب اصلی قرار گرفته است، این که کسی را انتخاب کنیم که حافظ منافع طبقه محدود و صاحب نفوذ جامعه است یا اینکه رای خود را به کسی دهند که می‌توانند نماینده حقیقی مردم در قالب ریاست جمهوری باشند.

صادق کوشکی

محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، درباره اهمیت مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، اظهار کرد: معمولا رفتارهای ما تاثیر اصلی را در سرنوشت ما دارد. افرادی که اهل دقت هستند، آنکه مشکلی برایشان پیش آید، اول خودشان را بازبینی و یا ملامت می‌کنند. درواقع این درک را دارند که اگر رخداد منفی پیش آمد، نقش خودشان را جستجو کنند که نتوانستند خود را ایمن کنند.

وی ادامه داد: انسان‌های فعال خودشان را سرنوشت‌شان را تعیین می‌کنند، اما افراد منفعل و که آگاهی چندانی هم ندارند، اقدامی نمی‌کنند. همین ناآگاهی سرنوشت بدی را برایشان رقم می‌زند، بعد از آن از روزگار، سیاست، دولت و ... گلایه می‌کنند. سرنوشت هر جامعه‌ای را خود مردم تعیین می‌کنند. ما تجربه‌های تاریخی متنوعی را در سال‌های بعد از انقلاب پیرامون انتخابات داریم، هربار مردم دقت کردند نتایج مثبت دیدند و اگر هم در انتخاب فرد بی‎دقتی کردند نتایج منفی را دیده‌اند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: از طرف دیگر در داخل کشور ما دچار تعارض منافع هستیم درواقع بخشی محدودی از شهروندان که نفوذ بالایی دارند در ایام انتخابات سعی می‌کنند اکثریت مردم را با خود همراه کنند، این عده محدود بعد از آنکه پیروز شدند، بهره خود را می‌برند اما در نهایت مردم و اکثریت بازنده خواهند شد. اما در انتخاباتی که مردم نامزد مورد نظر خودشان را انتخاب کردند شاهد چنین اتفاقی نبودند و هر زمانی که مردم سرباز شطرنج افراد با نفوذ شدند و به فرد مورد نظر افراد با نفوذ رای دادند، شاهد بودند که این افراد بهره بردند اما خودشان خیر.

کوشکی با اشاره به چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این بار در انتخابات پیش‌رو مردم باید بلوغ خودشان را نشان دهند و نماینده خودشان را به قدرت بفرستند. درواقع کسی را انتخاب کنند که حامی و حافظ منافع اکثریت باشد.

وی تاکید کرد: این دوره و در صحنه انتخابات فعلی، جامعه دربرابر دو انتخاب اصلی قرار گرفته است، این که کسی را انتخاب کند که حافظ منافع طبقه محدود و صاحب نفوذ جامعه است یا اینکه رای خود را به کسی دهند که می‌توانند نماینده حقیقی مردم در قالب ریاست جمهوری باشند، اگر انتخاب درستی نکنند مردم حق گلایه و شکایت نخواهند داشت.

کد خبر 862697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha